ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ
16 Μαρτίου 2002
Βιβή Βασιλοπούλου
Ισορροπία των αντιθέσεων
Δεν είναι μόνο η επιλογή των θεμάτων, είναι κάτι η επιλογή της τεχνικής που κάνει τα έργα της Ιουλίας Βεντίκου (Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, μέχρι τις 23 Μαρτίου) να εγχαράσσονται περισσότερο στη μνήμη του θεατή, αφού η ίδια σε έργα της δοκιμάζει σε μεικτή τεχνική τον τρόπο της χαρακτικής που αναδεικνύει παρόμοια τους νευρώνες του ανθρώπου και τα “νεύρα” του ξύλου σε μια μεταφυσική και για τους δύο κατάσταση και σε μια εξαιρετικά άβολη στάση που «βολεύει» ωστόσο τη διαίρεση του πίνακα και ανακαλεί κανόνες γνωστής τομής.
Παράλληλα, άμεσα εμφανείς γίνονται και οι αναφορές στις αντιθέσεις άσπρο-μαύρο, σκοτάδι-φως με τις διαβαθμίσεις εκείνες που ευνοούν τα «περάσματα» από το ένα στο άλλο και σε προτρέπουν να στοχαστείς και για τα δύο. Τα μέσα της Ιουλίας Βεντίκου είναι λιτά αλλά αιχμηρά, υπηρετούν τις ιδέες της αλλά και έννοιες όπως του μέτρου, της συμμετρίας, της ισορροπίας, του αντιθέτου κ.α. Παράλληλα, τα έργα της υπηρετούν και μια απροσδόκητη θεατρικότητα, την οποία όχι μόνο σκηνοθετεί και σκηνογραφεί, αλλά και … φωτίζει η ίδια ανάλογα, με πραγματική γνώση του «έργου» ως ένα δρώμενο στατικό, με ενεργειακό κρατήρα, όπως «εικονογραφείται» στο εξώφυλλο του καταλόγου.
Συνοψίζοντας ένα ήδη συνοπτικό κείμενο θα λέγαμε ότι η δουλειά της Ι.. Βεντίκου έχει έναν εσχατολογικό χαρακτήρα, έτσι καθώς κινείται και δοκιμάζει τις εσχατιές των ορίων σε ένα δοκίμιο εικαστικής ανίχνευσης των στοιχείων που αναφέραμε παραπάνω.