ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
18 Φεβρουαρίου 1987
Ντόρα Ρογκάν
Ματιές στις εκθέσεις
Σημαντική εξέλιξη, σε ότι αφορά τους στόχους και την ποιότητα της δουλειάς παρουσιάζουν οι ζωγραφικές συνθέσεις της Κ. Αντύπα στη Μέδουσα. Στην τωρινή της φάση η δημιουργός εκφράζεται με ανανεωμένους τρόπους και λύσεις στο πλαίσιο της γεωμετρικής αφαίρεσης που έχει υιοθετήσει κι επεξεργασθεί με μια μεγάλη συνέπεια εδώ και πολλά χρόνια.
Απόλυτα ώριμος κι εμπνευσμένος συνεργάτης της σύνθεσης, το χρώμα υλοποιεί εδώ έργα που προκαλούν έντονες εντυπώσεις στον θεατή. Υπάρχει μια κίνηση σ’ αυτά τα έργα, γνώρισμα που ενισχύεται από το ότι μερικά ανήκουν στην κατηγορία των SHAPED CANVASES. Ακόμη, η προσωπική χρήση της γεωμετρικής αφαίρεσης από την Αντύπα, με την έννοια ότι η καλλιτέχνιδα εφευρίσκει δικές της εντελώς προσωπικές λύσεις ενισχύει το ενδιαφέρον που παρουσιάζει η δουλειά της. Τέλος, χάρη σε αυτά, ακριβώς, τα γνωρίσματα οι δημιουργίες της, ενώ εγγράφονται από την άποψη της έκφρασης στα πλαίσια μιας κατεύθυνσης κι ενός προσανατολισμού που θεμελιώθηκε από έναν Μάλεβιτς στις αρχές του αιώνα για να υιοθετηθούν από εκεί και πέρα μέσα από επιμέρους παραλλαγές από έναν μεγάλο αριθμό καλλιτεχνών κατορθώνουν να υλοποιούν το προσωπικό ποιητικό όραμα της ζωγράφου.
ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
5 Μαρτίου 1987
Ντιάνα Αντωνακάτου
Στην αίθουσα τέχνης «Μέδουσα» η ζωγράφος Καίτη Αντύπα στην παρουσίαση της τελευταίας της ζωγραφικής, μας μεταφέρει σε ακρότερη αφαίρεση και σε αντιστοιχίες μιας ευρύτερης αντιμετώπισης του ζωγραφικού χώρου.
Είναι μακροχρόνια εξέλιξη μιας αποβολής των επιφανειακών αντιπερισπασμών ενός αντικειμενισμού που δεν ενδιαφέρει την τάση της προ της περιεκτική μονολεκτικότητα, ή τη σιωπή, που περικλείει το απόσταγμα του εικαστικού διανοήματος. Θάλασσα, ουρανός, διάστημα, χρωματικό σύμπαν που το διαρθρώνει το πέρασμα της δικής της επικοινωνίας: τα ίχνη του σε ζώνες γεωμετρικές διαθλώμενες, σαν μια διαγραφή μιας διαδρομής φωτεινής, – ενός «νου» – που αφήνει τα αχνάρια της: μιας δίδυμης δυνητικότητας. Πριν από την τεχνολογική, ή ψυχοπνευματική εκπόρευση, δίνει το σήμα της στην τέχνη της Αντύπα. Στα τελευταία της έργα ήδη σαν να υλοποιείται, σε μια εξωπραγματική μορφή, αυτή η εκπορευόμενη, απ’ το ανθρώπινο άπειρο, εντολή. Η Καίτη Αντύπα που έχει σπουδάσει εδώ στην ΑΣΚΤ και στην Αγγλία, καταξιώνει στη ζωγραφική της την επιρροή του τεχνολογικού μας αιώνα.