ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
22 Νοεμβρίου 1983
Βεατρίκη Σπηλιάδη
Κατασκευές από σίδερο και ξύλο παρουσιάζει η Καίτη Αντύπα (Μέδουσα). Η γνωστή ζωγράφος από την αρχή της δουλειάς της, είχε επιλέξει τις αυστηρές μεθόδους που υπαγόρευε η γεωμετρική αφαίρεση. Ένας πλούσιος εσωτερικός κόσμος εκφραζόταν με χρώμα υποταγμένο σε φόρμες γεωμετρικές, όπου ήταν προφανής ο ρόλος του ρυθμού.
Αυτή τη φορά η Καίτη Αντύπα επιχειρεί πολύ δυναμικά να ερευνήσει την Τρίτη διάσταση, χρησιμοποιώντας το ξύλο και το σίδερο. Τα καινούργια αυτά υλικά εντάσσονται στην ζωγραφική της. Η ζωγραφική αίσθηση επιτρέπει και αποθάλπει τις προβολές στο χώρο με φόρμες από ξύλο και σίδερο. Αυτά τα σύγχρονα ανάγλυφα με τη συσσωρευμένη ένταση, διασπούν την αυστηρή πειθαρχία της γεωμετρικής αφαίρεσης και ελευθερώνουν την έκφραση.
Οι συνθέσεις αρθρώνουν σύμβολα που παραπέμπουν σε ιδέες και καταστάσεις, αποκαλύπτοντας ευρύτητα παραστάσεων και βιωμάτων. Είναι μια τολμηρή και δυναμική έξοδος στο χώρο που δεν έγινε μόνο για λόγους αισθητικούς αλλά από μια βαθύτερη εκφραστική ανάγκη.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
18 Νοεμβρίου 1983
Ντόρα Ρογκάν
Ματιές στις εκθέσεις
Για πρώτη φορά η Καίτη Αντύπα επιχειρεί να δημιουργήσει στο χώρο των κατασκευών. Τη δουλειά της αυτή τη βλέπουμε τούτες τις μέρες στη «Μέδουσα».
Μέχρι τώρα η αξιόλογη δημιουργός είχε πολλές φορές αποδείξει τη συνέπεια και τις ικανότητες που χαρακτήριζαν τη γραφή της. Μια γραφή που στα πλαίσια της γεωμετρικής αφαίρεσης της είχε διασφαλίσει ένα προσωπικό χαρακτήρα. Ένα χαρακτήρα που ήταν συνάρτηση της παλμικότητας – ρυθμικότητας που τη χαρακτήριζε. Τώρα η δημιουργός αποπειράθηκε κάτι το καινούριο κι είναι φυσικό αυτή της η προσπάθεια να μην έχει ακόμη προλάβει να φθάσει στον αυτό βαθμό ωριμότητας με τη ζωγραφική της γραφή. Οι κατασκευές από ξύλο και σίδερο ενώ μας υποβάλλουν κάτι το καίριο από τα ζωγραφικά της έργα χαρακτηρίζονται εν τούτοις ακόμα τουλάχιστον σε αυτή τη φάση από μια σχηματοποίηση κα μια οριοθέτηση που περιορίζει το δυναμικό της έκφρασής τους. Πάντως υπάρχει, οπωσδήποτε, στα έργα αυτά η φορά κι η πνοή που είναι απαραίτητες για να δηλωθεί ένα ευοίωνο μέλλον και, κυρίως μια εξέλιξη που ήδη προδιαγράφεται εδώ. Μια εξέλιξη που επισημαίνουμε στις ικανότητες της Αντύπα να υποβάλλει μια οπτική ψευδαίσθηση και συνάμα να καταργεί δημιουργικά μέσα από αυτήν – συχνά – τη φέρουσα επιφάνεια του τοίχου.